logo

Luni - Vineri:

Sâmbata:

Duminica:

Plasati comanda de anvelope online si va vom contacta telefonic sau pe e-mail! / 0755 077 790
Senzorii de Presiune din Roti - Sistem de monitorizare a presiunii din anvelope

De la 1 noiembrie 2014, noua Directiva UE pentru Sistemele de Monitorizare a Presiunii din Pneuri (senzorii de presiune) se va aplica tuturor masinilor nou inmatriculate. 

 

Motivul noii ordonante este ca multi soferi isi controleaza foarte rar sau nu-si controleaza deloc presiunea în pneurile autovehiculelor lor, ceea ce are consecinte uriase:
O presiune mai mica cu 0,2 bar conduce la un consum de combustibil mai mare cu 1%; la 0,6 bar ajunge deja la 4%
Presiunea scazuta conduce la o uzura mai mare a cauciucurilor si la o durata de viata mai mica a acestora. Cauciucul poate fi deteriorat si la interior.
O presiune mai mica cu 1 bar la roata din fata prelungeste cu 10% distanta de franare în cazul unui carosabil umed
O presiune mai mica cu 1 bar micsoreaza fortele laterale ale cauciucului aproape la jumatate. Acest lucru poate conduce la un comportament inrautatit in curbe, in urma caruia autovehiculul poate intra în derapare si poate iesi de pe sosea
Sistemele de control a presiunii pneurilor supravegheaza presiunea cauciucurilor si avertizeaza inainte de modificarile de presiune, cand valoarea efectiva se abate de la valoarea nominala.

Avantajele SCPP la intoarcere:
-economie de combustibil
-uzura mai mica a cauciucurilor
-siguranta in circulatie
-mai mult confort in circulatie datorita presiunii corecte in pneuri

 

In general, urmatoarele cerinte se aplica incepand cu 1 noiembrie 2014: conform Directivei UE, toate automobilele noi trebuie sa fie dotate cu TPMS de catre fabricantii de automobile. Cu toate acestea, Directiva UE nu stipuleaza ce sistem de monitorizare a presiunii trebuie utilizat. Sunt permise sisteme directe sau indirecte atat timp cat acestea indeplinesc cerintele si conditiile ECE-R 64. ECE-R64 stipuleaza doar functionalitatea, dar nu si daca este necesar un senzor original sau aftermarket. 

 

 

Sistemele de Monitorizare a Presiunii din Pneuri (TPMS - Tire Pressure Monitoring System) sunt sisteme integrate automobilului, care monitorizeaza continuu presiunea din anvelope. Exista doua tipuri de astfel de sisteme; sistemul direct (masoara presiunea in anvelope prin intermediul unui senzor din interiorul rotii) si sistemul indirect (care masoara presiunea indirect, prin intermediul senzorului ABS al automobilului). Un afisaj din interiorul automobilului informeaza soferul daca una sau mai multe anvelope pierde presiune. 

Daca automobilul dumneavoastra este deja echipat cu un TPMS atunci trebuie sa stabiliti daca acesta este un sistem direct sau indirect. Daca automobilul dumneavoastra dispune de un TPMS indirect atunci puteti sa va achizitionati jantele ca de obicei, deoarece acestea nu vor afecta TPMS. 

 

Daca este vorba despre TPMS de tipul direct, atunci ar trebui sa cautati urmatoarele informatii atunci cand achizitionati jante: 

1. Modelul de janta ales de dumneavoastra indeplineste cerintele instalarii unui senzor TPMS? 

2. Din cauza tehnologiei complexe a TPMS, va recomandam sa apelati la un specialist. Acesta dispune de uneltele speciale si de echipamentul de programare pentru schimbarea anvelopelor, lucrarile de intretinere si pentru orice alte probleme (de ex. avertizarile aparute pe bord)!