logo

Luni - Vineri:

Sâmbata:

Duminica:

Plasati comanda de anvelope online si va vom contacta telefonic sau pe e-mail! / 0755 077 790
Recomandari Privind Anvelopele

IMPORTANT!

Potrivit legislatiei in vigoare, anvelopele noi comercializate pe piata romaneasca trebuie sa fie omologate in una din tarile membre UE.

Astfel, spre exemplificare, (indiferent de tara de origine de productie a anvelopei: CANADA, USA, GERMANIA, FRANTA, CHINA, COREEA, etc.), o anvelopa inscriptionata pe flanc cu simbolul E4 plasat intr-un cerc urmat de o succesiune de cifre, reprezinta codul de tara in care s-a efectuat omologarea, respectiv OLANDA (E4=OLANDA), iar succesiunea de cifre reprezinta numarul de omologare.

 

ALTE PRECIZARI

 

PRESIUNEA. Presiunea corecta a anvelopei dvs. este foarte importanta ! Presiunile corecte de umflare le puteti gasi în manualul vehiculului, iar presiunea maxima admisa o gasiti inscriptionata pe flancul anvelopei. Verificati presiunea anvelopelor, inclusiv la anvelopa de rezerva, cel putin o data pe luna, înainte de a porni vehiculul, când anvelopele sunt reci. O presiune incorecta de umflare poate avea drept rezultat: supraîncalzirea anvelopelor ceea ce va cauza deteriorarea instantanee a acestora, uzura rapida si neregulata, reducerea vietii anvelopelor, cresterea consumul de combustibil, manevrarea necorespunzatoare si pierderea controlului asupra vehiculului si ranirea personala. Rularea cu anvelope cu prea mult aer poate fi de asemenea periculoasa; este mult mai probabil ca la un impact instantaneu anvelopa sa fie taiata, gaurita, zgâriata sau sparta.

 

VITEZA. Simbolurile vitezelor sunt inscriptionate pe flanc împreuna cu dimensiunea anvelopei. În cazul în care nu cunoasteti semnificatia acestora, la cumparare, solicitati vânzatorului explicatii suplimentare. Clasele de viteza se bazeaza pe teste de laborator, care sunt puse în legatura cu performanta pe sosea, dar nu sunt aplicabile daca anvelopele sunt sub-umflate, ruleaza în supra-sarcina, uzate, deteriorate, modificate, impropriu reparate sau resapate. Clasele de viteza nu implica automat ca vehiculul poate fi condus în siguranta la viteza maxima pentru care este proiectata anvelopa, în mod special în conditii de vreme si sosele necorespunzatoare. Condusul cu viteze ridicate trebuie lasat pe seama profesionistilor, care opereaza în conditii controlate.

Clasele de viteza ale anvelopelor devin nule daca anvelopa este reparata, resapata, deteriorata sau s-a facut abuz de ea si ea trebuie tratata ca o anvelopa fara clasa de viteza.

 

SUPRASARCINA. Rularea în conditii de suprasarcina este periculoasa. Suprasarcina cauzeaza acumularea excesiva de caldura în anvelopele dvs. Aceasta poate conduce la deteriorarea anvelopei în mod instantaneu sau la o data mai târzie cat si la producerea de accidente. Consultati inscriptia de pe flancul anvelopei si manualul vehiculului privind limitele de sarcina. Nu depasiti niciodata clasele de sarcina maxima ale anvelopelor sau vehiculului, indiferent care dintre ele este mai mica. Solicitati întotdeauna vânzatorului de anvelope semnificatia simbolurilor înscrise pe flancul anvelopei privind limita de sarcina de încarcare.

 

Daca observati o DETERIORARE la anvelopa sau roata, înlocuiti-o imediat cu roata de schimb si contactati imediat dealer-ul de unde ati cumparat-o pentru a fi prezentata la inspectie.

Cautati totdeauna sa depistati GÂLME, CRAPATURI sau o UZURA anormala a anvelopei. Daca se depisteaza o astfel de deteriorare, anvelopa trebuie sa fie trimisa pentru inspectare.

 

ALINIEREA si ECHILIBRAREA sunt foarte importante pentru siguranta si rulajul maxim al anvelopelor dvs. Verificati cel putin o data pe luna cum se uzeaza anvelopele dvs. Daca ele nu se uzeaza uniform, astfel încât umarul interior al anvelopelor se uzeaza mai repede decât restul benzii de rulare, sau daca detectati o vibratie excesiva, vehiculul dvs. poate sa aiba o aliniere sau o echilibrare incorecta. Aceste conditii scurteaza viata anvelopelor si afecteaza caracteristicile de manevrare ale vehiculului dvs., ceea ce poate fi periculos.

Pentru a obtine o uzura uniforma a anvelopelor poate fi necesar sa ROTITI anvelopele dvs. Consultati manualul vehiculului pentru instructiunile referitoare la rotirea anvelopelor. Unele anvelope au prevazute sageti pe flancuri, care arata directia în care anvelopa trebuie sa se roteasca. Când rotiti acest tip de anvelope, trebuie avuta grija sa se mentina directia corespunzatoare de rotire, respectiv cea indicata de sageata.

Nu efectuati nici un fel de MODIFICARI pe anvelope (rectificari, incrustari, adaugari de litere etc.). Astfel de modificari pot afecta performanta anvelopei dvs. Astfel de anvelope sunt EXCLUSE de la garantie.

 

SCOATEREA si ÎNLOCUIREA anvelopelor pe janta trebuie facuta de persoane autorizate si cu echipamente corespunzatoare. Daca încercati sa montati anvelopa cu scule empirice sau urmând proceduri improprii, aceasta poate avea drept rezultat distrugerea anvelopei sau chiar explozii, cauzând rani serioase. Folositi numai jante recomandate pentru tipul de anvelopa respectiv. Janta trebuie sa nu prezinte crapaturi, ciupituri, rugina sau zimti. Anvelopele care nu se potrivesc cu jantele pot exploda în timpul montarii. Daca anvelopele nu se potrivesc cu jantele, exista riscul deteriorarii anvelopei în rulaj pe sosea, ceea ce este deosebit de periculos. Anvelopa trebuie sa nu aiba taloanele deteriorate, taieturi sau pene.

 

Nerespectarea acestor RECOMANDARI poate conduce la un comportament necorespunzator al vehiculului si / sau defectarea anvelopei, care poate avea drept rezultat un accident.